header nuffnang

Followers

27 December 2010

met bb Nur Mia Nasuha

Salam...

hai...sabtu and ahad tak berkesempatan nk update langsung. I balik tepeng..klu da bercuti tu..blog pun kdg2 cuti..tak dan nk kuarkan netbook pun...

Baru jer awal muharram ari tu blik tepeng...tp kali ni balik coz nak tgk bb my sis a.k.a my niece. My only sis selamat melahirkan anak ke-3 dlm entry yg i citer ari tu.

My bro kat kajang pun balik sekali...but kitorang gerak dulu. Kul 9 kuar...around 2 a.m baru smpi tepeng. My bro n fmily gerak kul 10 lebih camtu....7 pagi esok baru sampai...hadui... die memang camtu..singgah2...tapi kali ni dasat..pg baru smpi. Tya nape lambat...sggh tido coz dari ari khamis die tak tido mlm...ptut la...huhu..

Ok back to the story...ari sabtu petang tu kitorang ke Trong (nama tmpt tau)..umah kakak n mak mertua sis... Die tak berpantang kat tepeng..coz anak akak yg ke 2 tu manja dengan belah mertua...klu balik tepeng cam susah ckit coz die tanak ngan org lain...ish2..aiman ni. Sian gak die baru nk masuk 2 thn, da dpt adik...tapi syukur...rezeki..dpt adik gegurl. Abg Alif yg paling excited...coz dpt adik pompuan.

Ayah jer tak dpt ikut, coz ayah and my p.cik/m.cik nak ke tanjung karang...nak settlekan kes mak su i. So ayah, pak/mak njang and mak tam i diorg ke manjung dulu. park kete kat umah my bro yg 1st..then naik kete my bro ke umah my uncle kat tjg karang. Hope everything will be fine and settle ngan baik. Abg yg sulung da pegi tgk my sis...so die tak ikut sekali...die teman ayah n p.cik2 ke tjg karang.

so, da jmpe my cutie niece...jom tgk pic :)


pssttt..macam muka sape ni.. Mcm abg Alif kot.. :)


hi all..my name is Nur Mia Nasuha..juz call me Mia..
ibu saya suke sgt ngan pelakon cute Mia Sara tu...



hee...cam kekok jer i pegang..tp ok lagi..still bole pgang bb yer.. practise..practise...no 2..hikhik


with opah ani..jiran depan umah..


opppss..ni bb yg da tak bape nak bb...smpi2 da tdo...


tetamu


Danish (anak my bro)..da geram nk gomol2 bb


he loves camera..camera love him too :)


syian aiman, takpe...we all still love u abg chik..da jadi abg dah..huhu...


alamak...wina da bgun...dhia n wina nak serbu Mia..


pandainyer Mia pandang camera



mama...wina nk g kat bb...


Mia: please help me...ada org dtg nk buli saye


mmmmuuuaaahhh...ha, da dpt kiss Mia...Mia da geram rimas tu..


fuhhh..lega Mia tak di apa2 kan..
ok jumpe lagi semua..later acik will update about me..tggu saya besar ckit lagi k..babai.



24 December 2010

new Anakku Boutique@Giant

Hai....

Lunch hour tadi i kuar sorang2. Plan nak g Nilai 3 with inot and fida. Tapi tak jadi. So i kuar plan nk g F.O.S then balik umah. Tgh cari t-shirt wina kat F.O.S...tetiba dpt call from kak mija.


kak mija: Lin kat mane....
me : F.O.S..
kak mija: cepat2..meh dtg anakku...hari ni sape yg 100 pertama dpt goodie bag and ada sale.
me: hah..ok..ok.. (ptt la masa lalu td nmpk ramai giler org)

so...terus kuar laju2 from F.O.S menuju ke butik Anakku yg baru tu..selang beberapa kedai jer ngan F.O.S..hihihi. So terus register jadi Ahli.dgn bayaran Rm10...and dpt goodie bag. Dalam tu mcm2 ade..and dpt voucher lagi Rm20. So ape lagi...soping ckit2 for wina...adoi...baru jer mggu lepas g Alamanda beli bj Wina.... (Ya Allah..tolong la aku yg rambang mata ni...jauhkan la aku dari sifat boros..uhuk). Tapi murah2...50%...yg harga Rm50 pun dapat diskaun ckit lagi. Ape lagi..dgn kak mija and tipah...sama2 menyoping..kikiki.

Then time nk byr..tunjuk ade kupon dlm goodie bag tu...dpt lagi satu goodie bag....da jadi 2 bag..macam borong ape jer. Tapi berguna..mcm2 ada...shower gel tuk fmily, mamy poko nb. bb wipes...

After kuar Anakku...patah balik g F.O.S..beli baju tido wina...then masuk Reject Shop...i beli blouse. Haissh...hubby ampunkan i..hehe.

p/s: Sesapa yg duk area Nilai..cepat2 g 9th Avenue...3 hari promotion..


See pics...sempat snap2 pki camera phone jer..

ni acik mija tlg snapkan..hahaha..



stroller and walker pun ada..stroller First Care kaler merah mcm wina pun ada kat cni..


tempat main2 pun ada..sure best bawak anak2 main kat cni..hikhik
wina klu nmpk ballon2 tu...abis la..


ni barang2 yg dpt dlm goodie bag...bagus kan..




voucher Rm20...best2..


baju beli kat Anakku and F.O.S..murah2...grrrr..


lastly....mama pun nak jugak..hahah..terbang 50 hengget...


macam-macam

Hai..salam...

Alhamdulillah, i dah recover from sakit ari tu..huhu. Ari isnin kena...then ari selasa pegi berurut dekat Desa Vista..Alhamdulillah..ari rabu getting better. N wina waidaa' da teruskan rutin die cam biasa..huhu. Lega.


Ni gambar2 wina sibuk nak pump jugak, when i pump my milk..huhu...macam2...die pun nak jugak. Busy bee wina ni.



"mama....how this pump function??"


let's walid help u k.
see..da siap selak baju nampak stomach big wina..huhuhu..


hah...oo macam tu ker...


wina: arghhh...it's so difficult for me to do la mama...nyum2...gigit lagi best kot...
mama: haip..haip..



20 December 2010

:(

hukhuk..tgh bersedih. Pagi tadi g keje...tp tgh hari lunch hour, g klinik jmpa doc...and dpt mc. Kena bengkak susu..hukhuk...sgt sedih..coz doc ckp tak leh bf my bb for 4 days. Kena abiskan antibiotik. Tetiba rasa down. Boleh kah wina accept yg die tak leh n***n ngan mama selama 4 hari. Bagaimanakah keadaan di waktu malam..kena angkut flask and air..kena buat susu tepung. Hope after 4 days wina nak la bf balik dgn mama yer. Jgn putus susu lagi..mama love bf u baby.. :(




19 December 2010

Walid demam, wina jadi my little helper.. :)

Salam...

Happy weekend,

Sure u all berjalan2 di hujung minggu ek. Bestnyer...This weekend, we all kat area Nilai jer... walid tetiba demam start pagi semalm. Pity u hubby..panas tinggi jugak. Da lama tak demam, tetiba demam sian plak. Biasa la org laki klu demam kan cam manja ckit. Mlm tadi pun panas sgt badan...ajak g klinik tp hubby tanak. So i jaga die cam jaga wina time demam. Kejap2 bangun basahkan kain and letak kat kepala..sian plak kat mylovely hubby. Hope Abang cepat sihat....huhu...tp tu pun rajin nak sidai kain..sidai kain jer, the rest suma mama kena buat sesorang. Takpe la, sian walid..nasib baik dak bab tu tak kacau sgt. Senang nak masak bagai. Die pun jadi my lil helper. Gud girl anak mama..

So xtvt ptg semalam, lunch we all g McD. Coz hubby pun takde selera nak makan nasik. Plus wina leh main2 sekali dlm McD drive thru Nilai tu. Then balik beli brg dapur kat grand union..(coz mlm td m,asak). Sampai umah, tetiba rajin...i basuh keta. Huhuu...lama giler rasa tak basuh keta sendiri kat umah. Biasa anta kedai jer. Tapi time bujang dulu, i rajin tau basuh keta sendiri..ngn kak ecah n fida. Kitorang serumah dulu..hehe. So hubby juz kemas2 dlm umah jer...kesian die...siap i offer diri nak basuh keta die plak. Tapi hubby ckp tak payah la. Lagi pun i da semput basuh 1 keta jer..huhu. Wina ape lagi..basah2 baju main air dekat luar. tapi seronok tgk die dpt main2 air. Biasala..wina waidaa' mang hantu air..suka mandi pun yer jugak Klu boleh time mandi tu..da susah mandi kite ni kena menunggu die kuar dari bath tub die tu..haissh...but i love u wina...n hubby too.. hee. :).

So jom tgk gambar jer la...kat McD, camera battery kong..hp i plak tggl kat umah...so juz guna HTC walid...but ok jugak gambar.. :)




wina dgn ketchup tak dpt dipisah kan...tapi kdg2 sorok juga..pastu jerit satu mcD..




wina said "nyum nyum", wina eat prosperity..tapi mama yg makan burger tu.



then pegi grand union beli brg dapur..wina said "ayid nk buahhh". Die memang pantang nmpk buah..klu kat umah ketuk2 fridge..mesti ckp buahh...raisin pun kdg2 ckp buah...



siap landing kat beras...



then sampai umah..buat cuci2 services. Haha, bergaya kan cuci keta...siap pki jeans. Actually, malas nk tukar baju..sebab tgh rajin membuak2..haha.



this is my lil helper...walid demam, so wina tlg mama



mari2..sape nk anta keta...sebijik rm15...mahal kan..sebab berkualiti..haha. Keta kat belakang tu da tak larat..surrender..konon2 jer offer nk basuh..huhu. Dak bab tu tlg main air je..abis basah baju...


lastly..bapak budak demam..syian die.. :).




17 December 2010

change toothbrush afrina huwaidaa'

Hai...

Juz want to share bout wina's toothbrush. Now wina da change her toothbrush. From Pigeon brand to Oral B.. Haisshhh..klu nak tau, wina waidaa' ni agak susah bila nak suruh die brush teeth... She juz want to hold her toothbrush, but she refused when i brushed her teeth.. Tak tau nak buat cemna...Kwn2 yg ada bb, and anak suke gosok gg...sila bagi advise cemna nk bg suka gosok gg tanpa paksaan..huhu.

Mencabar okay. Tiap2 pagi time mandi..haruslah nyanyi2 "bangun pagi...gosok gigi...lalalla"...baru la die cam ralit ckit nak gosok...

I tukar toothbrush die sebab, yg pigeon tu bulu berus tu macam keras ckit. Padahal, baru jer lagi beli..kat entry ni.. And penah sekali tu, paksa die berus..tetiba die nangis..and tgk kat berus ada darah...maybe kuat sgt kot berus...sorry baby...da asik menolak jer...

Bila mama beli and tunjuk kat wina..die cam excited, sebab ada gmbr rabbit, bebear...suke la tu kot. Hope wina rajin and suka brush teeth tiap2 hari pagi and mlm k.


berus gg oral b ni lembut...i amik stages 1 for age 4-24 months. Harga die mhl ckit RM10.50..tapi takde la mahal sgt..kira ok la, bulu nyer lembut..hihi..


td jln2 kat butik Annakku yg baru bukak kat 9th Avenue ru...tak tau nak beli apa, gatai2 nak beli...tp wangiiiii tau. Nak kiss2 wina byk kali bila bg pakai..hehe. Tp lotion johnson bb kaler biru muda tetap di hati...




testing toothbrush baru..



ecececece...



16 December 2010

stuck in a lift

huwaaaa....

Amat mendebarkan. Have u ever been stuck in the lift???
uwaaa...this is my 1st time. Around 6 pm td, after da kemas2...i ckp kat nani..nak gerak dulu. Nani wait fida, so i kuar dlu. Then masuk dalam lift sesama Kak Shikin. Pagi tadi memang lif sebelah kanan ni under construction...tgh repair ape tah. So igt da ok la. Masuk2 dlm lift, time tu da ada Prof and Dato' and sorang lagi tak sure nama. Then lift turun tgkat 2, s/u pendaftar plak masuk. Suddenly lepas kak wati masuk and tertutup...then lift macam tersengguk2 2, 3 kali. Uwaaa..i da cuak....terus pegang kak wati. Dah la kak Shikin tgh pregnant. Kak shikin siap ckp, "terberanak aku dlm ni kang smbil gelak2. Sume org cam rilex lg..i cuak lebih siap nk nangis. Pastu cuba tenangkan diri dgn tarik nafas dlm2..haha...i suh kak wati tekan emergency bell kaler kuning tu...tapi harrreeemmm...dekat 10 minit takde guard yg dtg pun...cait...cait...geram betul. nak call sume nyer no network...yer la..nk buat emergency call pun tabley...adoi...tgn da terketar2 dup dap2 dah. Dlm kepala pikir macam2...huwaaa.

Nk dekat 10 minit..i asik risaukan kak shikin yg pregnant tu jer..padahal die ok jer n rilex. Then tak leh jadi Dato' Wan try tolak pintu lift tu macam nk bukak pintu tu...tetiba Wahhhh....nasib baik lift terbukak lepas Dato' wan buat cenggitu..kitorang pun cepat2 kuar..kena macam turun ke bawah sikit...sebab lift tu stuck kat tgh2...adoi.mendebarkan....terus admire Dato' Wan...haha. (Padahal, b4 ni kat shopping complex, hubby penah try buat mcm ni nk tutup n bukak lift..kenapa la tak teringat nk buat. Konon ada laki 3 org kan...tak la takut sgt). Thank u so much Dato'..nasib baik sgt.

Turun2 tangga, terus call fida, bftau jgn naik lift kanan tu, masa ckp ngan die pun suara da terketar2...nervous tak ilang lagi...adoi...Masa nak punch terjmpa guard, terus ckp kat die...td lift stuck kenapa takde org dtg. Hadoi..geram betul. Dah 2 kali kes cenggini jadi. B4 ni ada sorang akak kat bangunan canselori ni sorang2 stuck..(time tu black out) and die dlm lift. Die ketuk2 pintu lift tu...nasib baik ada org dengar..n nasib die baik time tu time ofis hour. Kitorang ni dah la pukul 6pm..org ramai da balik umah. Pengalaman yg tak leh lupa ni...after this kena beware..tanak kuar sorang2 lagi.

Hmm..kena buat sesuatu dengan pengurusan keselamatan kat cni, so next time hope tak jadi perkara2 mcm nie..uhuks..(nak kena buat sesi tenangkan diri kat umah)..




13 December 2010

Jln2 Jusco

Hi...

Semalam me, hubby n wina g jalan2 Jusco Equine Park. Sekarang kan tgh Year End Sale...
memang byk sale...geram tgk baju2 bb. So just soping baju tido for wina and my nephew..murah2. And i pun shopping gak baju....kat googles byk sale...huhu. 50% lagi... Walid jer snyap2 tak soping ape2...die memang tak suka..klu nk beli kat die, memang i yg kena paksa die...itulah Encik Hatta...(i love u...tetiba).



Plan asal...ari abtu nak kuar...tapi cam mendung2...malas plak...ade hal lain ckit. So ahad baru kuar. At First i ajak g Mid Valley, hubby ok jer...tp tetiba i change mind...tak yah la...cam sesak jer (padahal belum pegi lagi..cemana tau kan..hehe)..so we just headed to Jusco Equine. Memang Jusco Equine and Cheras Selatan jer Jusco pilihan kesukaan i.


Sampai2 terus pegi makan dulu...lapau...



pandai anak mama guna knife and fork sendiri...belajar potong waffle..hehe

nyum..nyum...cedap..


muka marah anak manje walid..


Then after makan..nak masuk jusco..ternampak tempat main2 ni. Wina memang pantang nampak music car tu. So, walid bawak masuk tempat ni..Kids World ape tah nama die. Bagus gak tempat ni..besar cam Kiz Sports and Gym kat one utama tu. RM4 per entry. Hubby ckp..pegi la masuk jusco, walid jaga wina...wah..kemain seronok mama..huhu. Wina pun have fun dlm tu..mcm2 mainan die try. Diorg da abis main..mama tak abis2 lg shopping..takde la shopping sgt..biasa2 jer untuk anak2 buah.


Vroomm...vroomm...


naik slide plak..


walid....wina takut la main ni (actually ni utk budak2 besaq)


mama, ayid...jom balik. Behave jer budak ni..baik anak mama..ni sebab time ngandung mama suka berjalan..hihih. Good..good..


rilex jer sambil makan waffle

wahh...cam paparazzi walid ni...


Sampai rumah around 5pm. Teringin nak makan puding cocktail...so laju2 terus buat...nyum2..mengidam..hihi.




k...daaaa.


11 December 2010

welcome new niece :)

Alhamdulillah....

My only sis, kak ju da selamat di operate mak baru call pukul 4.30 p.m td bgtau kak ju dah selamat bersalin. Ada cerita kenapa die perlu di ceasar anak ke-3 ni. Sedih sgt, semalam masa jln2 kat Nilai 3 dgn Fida, mak call bgtau my sis kena admit ward. Bukan sebab da sakit nak bersalin...tapi sebab darah tinggi die naik and baby songsang .Pelik juga, b4 ni anak 1st and 2nd, tak penah ada darah tinggi...pregnant 3rd bb ni kena plak. Da ujung2 pregnant plak tu. Suppose, due date die this coming 20... Pg td,mak call lg bgtau yg mulut die da senget2, n mata pun sama. teruk sgt darah tinggi naik sgt.. i dengar siap sedih nak nangis. Doc ckp bukan kena stroke.. Mlm td doc selotape kan mata (tak tau pki ape) untuk relax kan die and bg tidur.. Mak and ayah jumpe die smlm pun die menangis. Haisshh..klu i yg pegi tgk pun sure nangis ni.


Banyak sgt rintangan kak ju pregnant kali ni...dgn muntah2 awal pregnant, tak lalu makan. Setiap kali check up and scan doc ckp baby boy. And org yg tgk2 perut die pun byk yg ckp boy. My sis memang harap sgt,..klu boleh nak bb girl plak kali ni. Coz anak 1st and 2nd da boy. Tapi die tak kisah la klu dpt baby boy lagi...terima jugak. Mana boleh berharap sgt...takut kang kecewa. Time bersalin anak yg ke 2 doc ckp baby girl..siap da beli baju kaler pink. Sekali kuar..baby boy. Tapi tak pe lagi. Kali ni, memang doc ckp boy...sekali td mak gtau...BABY GIRL....semua seronok...family mak mertua die pun.. Syukur Kak Ju...walaupun byk rintangan pregnant kali ni...hang dpt jugak bb girl. Sure kak ju menangis tu... terkejut. Coz memang dah jangka Boy jugak. Welcome cucu ayah,mak and arwah mak yang ke 8. Coming soon awal thn depan dlm bulan 3, my kakak ipar and abang pulak nk dpt bb ke 3..(yg ni plak terbalik ngan kak ju..dua2 anak bb girl..and harap dpt boy plak). Bertambah keluarga pak cik Hamzah.

Mak ckp td bb kak ju putih (tak kisah putih or itam..janji sihat..:))...tp kak ju lum sedar. Hope bb and mak nyer sihat walafiat. Tak Sabar nak balik Krismas ni nk jumpa my new niece. Welcome BABY... :)


Mc Donald

Salam...

huhuhu...terasa lama giler tak update blog. Kebizian melanda di ofis...
lagipun mood berblog malas giler. Byk benda nak di story kan....tapi tak tau la nape malas sgt nk update...

Mlm td g dinner kat McD Drive Thru bangi...saje bawak wina main2 kat cni...sambil dinner...
Mak mertua da balik ari khamis...ari selasa dtg cni..ari Khamis da balik..kejap jer. Sian diorang, tak sempat nak bawak g jalan2. Abg ipar yg no.2 da dtg amik bawak MIL and SIL g umah abg ipar (abg hatta) yg sulung plak kat ipoh. Suppose ari ni baru MIL g ipoh..tapi atas sebab2 yg tak dpt di elakkan oleh abg ipar yg ke 2...so MIL pun ikut balik ipoh. Ari khamis tgh hari diorg balik (mengejut ckit)..tak sempat salam... Sian MIL siap tepon hubby kat opis tya umah Mami..coz nk jumpa wina b4 balik. Klu tau nak blik tgh hr tu..boleh salam2 n jumpe siap2. Pity wina..balik umah cari...mak cu...mak cu...die pggil...siap masuk dlm bilik, Takpe la wina next time cuti sekolah mak cu dtg lagi ek.


here d pics wina at mcD............................




kemain seronok main slide...mama ni punye la risau...die siap boleh lari balik ikut slide tu naik atas..aiyoo.. Tgk kawan2 yg lain sume lasak2 n jump2....wina rilex pegi join..Mama yg risau, siap pesan kat budak2 tu.."eh, eh, carefull yer...eh..eh..no..no..." Cuak lebih mama ni.


nyum..nyum..her favourite...fries with ketchup....


wina...look at walid..."make peace syg"...So jd beginilah peace nyer... :)


da sampai umah...b4 tido..jom take pic ngan mama lagi... :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...