header nuffnang

Followers

Showing posts with label hubby a.k.a walid. Show all posts
Showing posts with label hubby a.k.a walid. Show all posts

21 December 2011

sayang isteri, tinggal2kan..sob..sob..

As salam...

Since hubby da start keje tempat baru...asik kena out station jer...tapi klu ada kes kena g tgk kapal jer. Emm sedih..br 2 hari report duty da kena g kemaman. Tp seronok i dpt ikut..sbb weekend. Tapi this time kena g singapore..i sedih ler...ist time ditinggalkan..and tak tau berapa lama..hope 3-4 hari jer.

Uhuu...type pun tgh sedih. Tp yg seronok...byk benefit tempat baru..Alhamdulillah..rezeki anak and baby inside tummy mama nih. Syukur kepada Allah.

Pagi2 hubby da gerak...flight kul 7.30..tp cemana bleh terlepas, padahal pukul 6 lebih da smpi. Kes tggu kawan dia lah ni...tapi membernyer dpt palk check in....sian hubby tak cukup tdo..balik umah kul 11 mlm td..coz nak siap kan barang2 nk g sana. Beg pun i tlg kemaskan..mcm sedih jer...mcm nk hantar suami g mana jer..huhu. Tapi salute wife org kapal yg ditinggalkan tu...memang hebat la diorang. Takpela..alah bisa tegal biasa..lagipun bukan selalu..if ada kes jer. And now, hari2 hubby da balik ulang alik. Tak mcm dulu seminggu 2 hari tak balik umah coz jauh tak larat ulang alik. I percaya ni semua rezeki dariNya..Syukur..Amin. Hope rezeki keluarga semakin bertambah.

Tapi part paling sedih bila nk tdo malam..wina hug mama and cakap : "mama, wina nak ikut walid go work boleh"..ngan suara ala2 memujuk...memang meruntun hati nurani mama nih tau. sebab walid asik pesan...walid go work jauh..so tu yg dia tya tu.. :(


Walid siap pesan awal2 kat wina...wina jgn notty2 ok..nanti mama scold wina..babap wina...alah si manja walid ni...manja sangat. tp ngan mama pun manja kaaan wina..hehe.




06 December 2011

♥suprised from mylovely ♥

Special dedicated to dearest hubby :


Ohooo...hubby ku sgt sweet mcm gula2 mentos berangin, kaler2...yg wina waidaa' suka tu..hihi.

Semalam around 11am camtu...ada org dtg kaunter. dak jiela pggil ckp ada org nk jumpa. Dengan menonong nyer jalan ke hadapan..sekali...wahhhh, hubby dtg bawak bunga and kek and card. Adoi nak gugur jantung. Siap tarik2 lengan baju mcm nak nangis..haha, sebab terkejut. Unexpected. Kelakar. Mesti dak jiela kata "eh, buat drama swasta plak budak 2 org ni".

 Hmm satu hari dak odah menyakat jer. Dak elin pulak senyum jer sepanjang hari, berbunga2 hati, kembang mekar seperti rose merah itu :) ..hahah.

Sepanjang kawan, bercinta and kawin..ni la 1st time dpt flower, malu tau. Romantis jugak u ni bang (^_*).

To dearest hubby yang manis...tq soooo much..love u so much2...even da celebrate my b'day on saturday nite...bleh plak wat surprise lagi mcm thn2 yg lepas. Hope smpi tua la camni. I tak harapkan kek besar2 pun..cukupla one slice pacak lilin. Tapi die mmg murah hati..tiap2 thn beli sebijik and cakap "takpelah..bawak opis bg kawan2 mkn". emmm mmg manis suamiku...auwww. ingatkan da tkde la kad and kek this year..sekali buat surprised mmg nk luruh jantung hatiku... (^____________________^).


Tq hubby for the elinmissyou (tiramisu) cheese cake tu and present. Love u forever and ever. hope bahagia hingga ke akhir hayat..amin.


nasib tak ramai sgt kat opis pagi tu..klu tak maluuu lah. tersipu2 gitu. :)



berbunga2 hati..smpi tak lalu mkn...nak pandang jer bunga tu,..kkekee..gatai.


tiap2 tahun..memang akan tulis nama penuh camni...skema ckit..hehe. Thn lepas "it's your b'day Noor Azlin Hamzah"..hihi..whatever i love u byk2

ala poyo jer gmbar ni...keje kak hawa la suh action pgg bunga bagai..hahahah..lawok.

tgk senyum lebor tu ha...ala spoil la..tudung yg sama pki ari sabtu mlm tu (tudung sale beli kat ratu...4 lai i grab..eh dan lagi tu). kes pg isnin kelam kabut terlewat, capai jer. Klu tau pki cantik2..ahak. 

sempat tgh hari tu balik umah masukkan dalam vase. Kebetulan ada vase plastik ni..beli 3 ada promosi masa tu dekat  9th avenue dulu. Lama dah..beli taruk bintang2 tu...berguna jugak. Siap kena masukkan air suam..tuang and masuk air sejuk plak. Jadi keje kan....rajin.
Pg tadi tya hubby..bunga i layu tak? dia reply...tak.."kembang mekar harum mewangi"...amboi.



19 April 2011

webcam with walid

update: home sweet home
date: 19042011
time: 9.00 p.m


Salam..

macam keje kapal plak walid....

time ni walid kat Klang...

syg walid miss walild. So, ber'webcam' lah dgn walid. Dpt tgk muka walid pun wina da happy..mama pun..hihi.

mama...nape walid dlm ni...muka sedih anak mama..alalalla


walid...wina miss u...

dpt tgk muka walid..baru la muka wina ada sunyum

bz wat choo2 train ngan lego die

huargghh..eat mama..

p/s: mama and walid luv u so muchmuch syg.

15 April 2011

13042011-HAPPY B'DAY DEAR HUBBY@WALID

Happy b'day abg,

moga pjag umur, sentiasa dimurahkan rezeki and sihat selalu. Mama and wina luv u so very much. U're such a great hubby and walid to us..we heart u :).

Semalam (13 April 2011), dpt jugak buat surprise b'day kat hubby i. Kitorang memang saling suka buat surprise...:). I da booked cupcake, siap online and cari yg paling dekat dekat Salak Tinggi. Kelam kabut...seminggu jer sebelum hari kejadian. Nasib la sempat and order di terima. Recommended by kak Mija mama Rayyan. Tq kak amie...memang sedap..nyum3. Sesapa nk order bleh pegi kat cni.. bakemecupcake. Red Velvet i memang yummeh. Berbaloi dgn harga..next time boleh order lg. Tq to geng bas sekolah-inot, izy and jiela coz teman i g amik cupcake. :)

Semalam balik kerja on time...terus balik umah mandi and solat asar siap2. Then, terus kemas2 umah ckit, and sorok kek b4 hubby balik. Biasa die smpi kul 7pm, terus g amik wina kat umah mami dulu. Elok jer hubby smpi salam2 and terus asked him for take bath dulu. Then lepas mdi hubby terus turun..tk sempat nk wat preparation..coz dak bab ngah nenen n tdo..haiyayaya. Takpe..takpe...then da masuk maghrib..suh die solat kat atas..tapi tanak pulak nk solat kt bawah jugak..haiyayay..then i tolak die masuk smyg dlm bilik bawah.

Time tu la operasi bermula...dhn kendong wina waidaa' yg manja nak "okong", sambil angkat kotak kek..nasib tak terabur kek tu. Pastu..cari lighter tak jumpa...bukak gas sambil cucuh candle tu. Time tu bleh plak wina pegi ckp 'api b'day yuyu'...oh anak..siap bisik kat die...diam2 syg..kita nk wat surprise kat walid ni. Then lilin da ready dekat cup cake..cepat2 g kat netbook and standby nak bukak lagu Happy B'day yg org utan nyanyi tu.

Sebaik walid selesai solat...die kuar jer bilik..terus on lagu and me n wina nyanyi sesama...hahahha..Muka walid nampak sgt surprise nyer even mcm kontrol2... Yeah, menjadi jugak akhirnya..w/pun at first rasa mcm die da tau. Tapi seriously hubby ckp, tak syak langsung...yeay..yeay...jerit sambil jump2 ngan wina...heee, takde lah.


So walid, Now da 30...semoga dapat mencapai sasaran utk tidak merokok...yeah. Now da 2 mggu makan Niquitin.. :). Mama and wina luv u so much dear walid@hubby. Hope walid terima la adiah perfume from mama n wina =).

notakaki: akhirnye publish jugak...da bape kali save as drafted :)

fuhh..fuhh...

walid nyalakan lilin one more time...bg wina tyunk plak shiup (tiup). Die suka tiup candle...pastu asik ckp.."na shiup...na shiup... (wina tiup)"

eppy b'day yuyu


walid..terima la kad cinta from wina and mama


=)


one happy family..forever..insya Allah..Amin.


30 November 2010

babysitter

Salam...

heheh...today walid jadi bb sitter...semalam i da cuti...
today, turn walid plak cuti...
mami a.k.a bb sitter wina cuti balik penang..coz adik husband mami kawin.
So, kena la amik cuti..Lgpun, mami sepanjang jaga my bb tak penah lagi cuti.

Pagi b4 g keje..melalak jugak die nangis...takde la melalak sgt...
die babai sambil nangis sikit2...waa...rasa sayu lak nk tggl.
Then around kul 10 a.m. call hubby, die ckp ok jer...siap tido balik lepas i pegi keje..
Arini dua2 boss cuti, so mintak kebenaran cc, nak balik lari2 kejap tgk my princess.
Time balik kul 10 tu die baru jer bgn n pas b1st...then terus mandikan die. Da siapkan die, i nak masuk opis balik...wina tgk je..bila i masuk keta..babai2 kat die...die terus pggil.."mama....mama", dgn suara yg manja...auwww, cair mak. Rasa tanak g keje..huhu.

Tgh hari plak...hubby plan nk amik i...nk kuar lunch sekali...
tetiba dpt call..hubby ckp, "adik tdo, Abg bancuh sustagen, then tepuk2 die, terus tdo. Wah, syabas la walid...1st time tggl kan my dotter ngan hubby nih.
So, i just tapau makan bawak balik umah. Rest2 jap, pastu wina bgn, suapkan nasik ayam..byk plak mkn. Siap sekali tu, i paused kejap nk amik air...die marah2...acik..acik...hahaha..nak nasik lagi.


syahdu jer tgk walid tdo with wina time balik lunch hour td.. :)


wina takmo notty2 duk ngan walid yer..awak big girl kan...big girl dun cry.. :)



to dearest hubby:

thanks walid, dpt jaga adik dengan jayanya. Siap boleh sidai kain lagi..
Mohd Hatta The Pacifier..yeah..hehehe..

(tunggang langgang jugak rumah..but it's ok..janji wina waidaa' da mau duduk ngan walid. Jap ek dik..lagi beberapa jam jer mama balik umah.. :D ).



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...