header nuffnang

Followers

Showing posts with label my bb story. Show all posts
Showing posts with label my bb story. Show all posts

04 May 2011

'ni toller wina'

Jam 11:14pm...

Saje nk story2 about my kak nam...
mulut bukan main byk ckp sekarang..menyanyi pun her hobby now..
tapi mcm biasa, depan org shame2 plak..

Ari tu i g Tesco..terjumpa buggy kecik ni...
as usual, klu pegi Tesco nilai ni mesti berenti kat booth mainan tu...
sampai budak kat situ ckp:

"akak selalu beli toys kat cni kan, saya cam muka akak, jgn amik ballon la..amik stroller ni..." then pegang2 and usap2 stomach wina.. "eee..geram, mama bagi makan ape bulat sgt perut ni.."..hahahha.

ehehh..wina pun suka bangat ke hulu ke hilir duk tolak buggy kecik tu, and asik ckp "ni toller wina". Murah jer Rm12.90..ari tu jumpa kat the mines sebijik camni..rm15...tapi tak beli coz wina nak minnie mouse that time...her favourite cartoon.

Jom tgk ragam die tolak buggy sampai makcik2,kakak2 kat situ sume senyum2 and gelak tgk perangai die. Main hentam jer tolak smpi ada makcik sorang tu melatah sebab buggy tu dah terkena kaki..haish...baby bambam ni...babap kang.






17 February 2011

da pandai nk pilih baju sendiri



Hai...

fuhh seminggu bz membuat fail meja. Akhirnyer siap jugak.

Story abou bb again...Wina sekarang ni da pandai nk pilih baju sendiri..anak mama da macam kakak2 la..
wina nak adik tak??hahahaha...nnt dulu la sayang ek.

Suka sgt main dgn bebear2 die and dodoll (mama n walid jer pggil dodoll)..
siap pakaikan pampers and bagi nenen kat doll..memang lawak jer mama tgk.

Wina ni klu dgn org die agak diam ckit. Tapi tgk org kot..klu yg da biasa dgn die sure paham perangai pot pet die. Macam my boss, da biasa dgn dia coz anta bb kat bb sitter yg sama. Dgr my boss citer..time dtg nk amik bb, wina siap dtg duduk atas bos n tunjukkan book. Memang pantang ngan book ini budak..then anak bos nk amik book tu die siap ckp....tayahhhhh (tak payah)...hahha...puan citer mcm kelakar giler..pastu siap pegang n***n bos...adoi..siap gelak2 mama dgr...sape la ajar nak oi...tu tak malu sgt la tu. Kakak wina, don't do it again k.


Jom tgk pic wina memilih baju sendiri..nangis2 die mama nk bukak kan knee pad n socks...at last ikut kan jer la syg ku oh. Padahal nk pegi grand union jer...bb..bb..

ni semua pic walid yg snap..sambil suruh die wat action...layannn :)


gelak la lepas nangis. Pandai plak posing gini..siap kaki jonket ke atas camtu..gigit kang.

muka nangis mula2 lepas kena marah ngan mama...takkan la tgh2 hari kuar nk pki sock syg.

siap pki knee pad...nmpk cam legging or leg warmer jer kan. Padahal knee pad masa die bb time merangkak dulu. Pandai plak amik dlm almari die..siap tarik skirt n baju mana yg nak pki. Klu tak bagi marah2 nangis.

Wina: yeaaa...saya berjaya..
Mama: yer la..yer la..bagi chance



walid suh wat action...clever bb mama

eh, buat ape ni?


Love u Bb :P



11 February 2011

buat ape b4 tdo?

Nak tau xtvt my princess b4 tdo..

ni time juz me and wina at home. Walid tak balik..tdo Klang. So mama jer la yg kena melayan anak dara ni. Biasa klu walid ada, memang walid la yg akan layan while mama iron baju, kemas school bag wina..

best jugak melayan anak dara ni sekali sekala... Macam biasa b4 sleep mama siap2 kan die..put some lotion, cologne...balm..wangi2 skit..baru best hugs..hehe.

Sekarang mulut die..huishh..sgt pot pet..so many words out from her mouth...

contoh2 ayat:

*baih kola.. (bas sekolah...sebut da hampir betul..lawak betul. Will upload video die sebut bas sekolah nnt).

*bellum (belum)...hihihi...

*allamaak (ni pun nnt nk upload video..haha..funny2)..

klu tgk movie upin ipin..siap leh hafal dialog depa..huhu..baru sthn lebih..tp ayt lebih kurang die la..hehe. Time uncle muthu ckp ayoyooo...die pun siap tepuk kepala and ckp.."aiyooo"..haha.



see pic wina di mlm hari b4 sleep :


mamaa.....come here..put some lotion, bb oil and cologne on my body..


owww..tingginyer..meh wina add one more :)


pastu naik atas..nak draw plak...


mamaaaaa...dow tetel (draw tetel)..siap nangis mama tak larat layan..suh dow tetel..


cecee, konon la tu. Paksa use right hand..coz terbiasa sgt capai mkn or ape je ngan left hand.


ni hasil drawing mama...cat and turtle...ni mata da tak larat sgt..sebab tu tak cantik..haha (ayat cover)
i suke drawing..tapi da tua2 ni..melukis cam hape..opss tua ker??


da boring main draw2..panjat almari amik jewellery case mama plak...ni sume bracelet time dulu2 bujang2 suka sgt..
skg da terperuk jer dlm case tu..main la bb..mama da tak heran...tapi simpan coz sayang..


lip lap..lip lap anak hatta


bila nk tdo ni sayang..mama mu da mata cam zombie kg pisang....


at last da boring..mama pun suara da mcm lion king...mama said.."wina put back..klu tak, namo give nenen...ha....nasib baik paham nk simpan balik..tu pun dgn suara lion...huuhuhu..ampun kan mama yer. Klu walid ada, sure mama kena marah coz ckp garang2...huwaaa.





24 January 2011

absolutely her hobby

Hmm...


2 hari tak berupdate..klu kat umah cam malas giler..
juz nk show, one of wina waidaa' hobbies..
sabar jer..memang ni antara hobby die..
suka sgt memijak brg..selalu jerit kat die...
"winaaa...don't step syg"...
netbook pun kdg2 pijak..pastu walid marah mama sebab tak tgk...
sedey tau..anak yg buat..still mama yg kena..huhu. Ni namanyer syg anak lebih..hihi..
but it's ok..walid marah-marah manja jer..hikhik...


tgk...ape benda yg di pijak nyer tu...itu pun jadi..huwa2...wina ckp "kakaak"..sebab ada gmbr pompuan kat situ..huhu.

yeay..da berjaya...tgk..saya rilex jer kat atas ni

ngeh..ngeh..ngeh...tunjuk gg la tu.
Selalu mama ckp..wina smile...show ur teeth..huhu

yeehaaaa


atas toys yg aunty nani bagi pun jadi..nani jgn kecik ati..die tetap main benda tu..dah khatam masukkan star sume tu..

atas tupperware kopok pun jadik...hisshh..tak baik ar..notty nih...haip2. Balance plak tu badan die.

20 January 2011

wina da suka brush teeth..mama pun suka :)

Hihihi...

Actually dari last week lagi wina da mula suka brush teeth..
Mama happy sgt..
B4 ni jenuh la menyanyi and bersilat bagai bila time godok gg pagi2 n petang...
skrg ni berkat kesabaran mama yg tak jemu2 bersilat and mengajar wina brush teet...
Akhirnya wina da suka..
Rahsia nya...hari2 time nk brush teeth, mama akan ckp "wina..wina...say aaaaaaaaaaa...
saya doktor gigi awak yer.,,"

hihiii...mama ikut iklan budak comey kat tv check gigi anak patung die yg bernama Dolly tu...
Lagi satu mama pujuk2 n takutkan ckp ada cockroach...wina pun takut2 sambil nganga and ckp "kokosh".

Alhamdulillah, mama pun da happy skrg, tak risau klu nk brush teeth wina. Siap suruh die ckp...aaaaaaaaaaa...eeeeeeeeeeeee...oooooooooooo...senang ckit nak berus. Then da siap, baru bg die gosok sendiri. And da pandai belajar ludah...tapi tak kuar byk pun..hihihihi.

Now, bila mama nk brush teeth mama pun, die sibuk suruh amik tooth brush n toothpaste die. And now mama da tak pakai kan wina ubat gigi oral B stages tu. Mama da tukar, pakai kan wina jenama Safi, perisa Bubble Gum...halal lagi...and yang penting tanpa fluorida and selamat untuk di telan.


notakaki : hari ni cuti...tak pegi mana pun. Baru balik pegi buat spek. Spe
k mama wina patahkan...huwaaa..tapi best dpt yg baru. Esok lunch hour baru siap and nk pegi amik.



see muka happy gosok gg pg td :)
uppsss bathroom comot sbb org repair taruk plaster ape tah nm nyer...huhu..






01 December 2010

hepi 15 months old dear Wina Waidaa'

Hye...

Actually Wina turn to 15 months on 29th November 2010.
Tapi ari ni baru dpt update...bz plus tak sempat.

So Afrina Huwaidaa'..happy 15 mths syg...
da besar la syg mam n walid ni..da macam kakak2...

Perkembangan Wina Waidaa' di umur 1 thn 3 bulan...check it out:

*1st sekali...wina da byk ckp..kepoh sgt. Klu tggl berdua ngan die pun, mcm 3,4 org..coz die suka ajuk org ckp. kelakar sgt. Dulu boleh sebut cikit2 jer. Skrg, bleh katakan ape jer yg kita sebut,,die mesti ajuk yg ujung ayat. example:

mama: siapa nama wina...say, Nur afrina huwaidaa'
wina: nananana dak...
(funny ok).

Sometimes, klu brg terjatuh, i sebut..Allah..die pun ajuk...awah...haha, boleh la tu...ada jugak bunyi nyer. Klu i ckp..mama scared...die pun cakap..."akut".. Byk dah ayat yg boleh ckp. Kdg2 i sembang ngan hubby...ujung ayat ckp.."kan? Wina pun tetiba.."kan"..terkekek2 mama n walid gelak dlm keta...kelakar dak wina ni.

And now, tak boleh la klu sembang2 ngan hubby called him as ABANG, coz wina pasti ikut pggil. Hari tu, i jerit pggil hubby kat atas...wina pun dengan selamba menjerit.."ABBBANNG"...adoi..budak ni memang kelakar la. Boleh tergelak2 klu duduk dgn die.

Ada sekali tu, sembang dengan mami...tetiba die ajuk ckp mami..mami gelak2 smbil ckp.."Adik, mami leh jadik gila klu tak jaga adik"..hahah, maksudnyer, die sure rindu wina klu wina da tak anta kat mami. I pun tak sggup nk anta kat org lain..die da manja sgt dgn family mami n anak2 mami.

*Wina da pandai merajuk or in other meaning..die da paham perasaan org. Klu i nangis or ckp sakit...sure die pun sedih. Ari tu saje2 buat nangis coz die gigit my n****e masa tgh bf. Pastu die cuak agaknyer..die tarik tgn i (masa tu tgh tutup muka)..die ckp cak...hahah..tak jadi mama nangis pun..kikiki.

*Suka sgt pegi playground..klu lalu tepi taman pun sure sebut...buaiii...maksudnyer nk pegi taman la tu.

*Sgt suka watched cd barney...hari2 pasang n tgk yg sama pun takpe...siap nyanyi2 sama (in her language)...duk diam jer..bole la mama bersiap g keje (klu die jaga).

*Suke sgt dance..aiyooo memang funny klu tgk die joget. Tak kisah la music ape pun...goyang2 bontot die klu dengar..dulu Lady Gaga..(sampai aunty alina and mak long su gelar die lady gaga malaysia)...now pantang dengar iklan lagu nobody..nobody (iklan ringtone wondergirls kat tv)..sure goyang satu badan. So funny la.

mcm2 da perangai sekarang ni..byk lagi..tu jer la dulu buat masa skrg.

hmmmm..rindu la kat my princess barney tu..just tgk gmbr di usia 15 bulan k.



budak kepochi


pandai tau ber make up2 sekarang..baru beli ari tu...siap tenyeh eye shadow kat mata...tiru mama ar ni..


ha, ni aksi baru, naik basikal siap nak willy..(tul ke eja ni)


haip..ape tgk? saya nk makan semua biskut nih :)





03 November 2010

habit baru anak dara sorang nih..

Salam...

huhuhu...tgk title mesti pikir..ape kah??

heheheh...habit baru winawaidaa' ni menakutkan ckit...
tp mama n walid sgt impress la ngan die...
ish3...awak tu anak dara...
kena beradab sopan seperti anak dara yg lemah lembut...kena sesuai ngan nama..
(huwaidaa'=means lemah lembut)...auwwww...


tapi begini pulak perangainye....
time kitorang dinner...
die wat keje begini rupa plak..
sempat lagi snap2 pic...
pastu dpt apa yg die nak....
terus we all serbu kat die...haahhahha...

nak tau ape habit skrg?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

see d pics...
opppppssss....



mula2 capai kedua2 tgn ke atas...



then..pijak kaki kanan kat mana2 tmpt yg rasa sesuai utk di pijak...
(abaikan bawah tangga yg bersepah..huh)



pastu....eeeyyyaahhh...dapat...
die punye la nak dptkan party hat kat atas tu....huhu...bagus berjaya..
bagus la sgt...len kali klu mama n walid takde..jgn buat camni tau...
dangerous...
ni la die habit baru die...kadang2 panjat grill...tggi jugak tu memanjat nyer...haisshhh...
malu mama tau...u kan girl..tapi takpe...kamu nk belajar kan...
it's ok bb...i tetap love u...

pastu kena marah..so duduk diam2 dlm tent ni ngan bear2 die...(takde lah..tak marah pun cyg ilebiu ni)



tetiba ada gmbr makanan...hikhik..makanan simple..sempat ar tung tang2..masak daging black pepper ni semalam...walid kata sedap...auwwww...
setelah abis bulan puasa..ni baru masak..punye la malas..coz we all mkn berdua jer...so beli jer. Kdg2 klu da bosan baru la masak...tu pun weekend.

ok babai.



27 October 2010

hey..what r u doing?

Hihihhii...

Wina with laundry basket....

mama n walid nak buat keje...die pun bz sama..willing to help la konon...
tapi seronok tgk aksi die...mama n walid diam jer...tgk ape dia nk buat... :)...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
oppsss...someone took my pic...



owh..muncung tu cantiknyer...


yeay...finally..i'm in...



=======================>>>>>>>

Ni plak kat umh opah bgn datoh....
walid nk vakum...kamu pun bz nk help kan...
haissshhh..somel tau u nih.... :)

*
*
*
*
*
*
*
firstly...on d button...
(dulu masa kecik2, wina takut bunyi vakum..bl mama nk vakum kat umah..walid bawak lari die dulu...klu tak die hugs jer kite tak lepas...syian..hihi)


then..kite vakum carpet opah... :)
selamat menjalankan tugas...

whatever u do...walid will alwaz luv u...mama also...
(mlm b4 nk balik perak)



peace to all...kawan2..don't notty2 k...










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...