header nuffnang

Followers

05 December 2010

jalan2 Taman Tasik Kamunting

Salam..

Hye...currently we all kat Tepeng. My hometown. Da selamt sampai kul 2 pagi semalam...huhu.
Masa otw nak dekat sampai umah...lalu kat tmn tasik kamunting ni....dulu masa balik still under construction...kali ni lalu...da cerah kawasan ni... So terus ckp ngan hubby..nnt pg2 kita dtg cni ek...tak sampai 10 minit pun from my umah (kpg). Cayalah, kamunting pun da ada Taman Tasik. Bukan kat tepeng jer ada taman tasik tau..hehe. Pasni klu nak jogging, dtg cni jer..lg dekat ngan umah.. and taman ni lagi besar dari Dataran Nilai yg baru bukak kat sana.

So bgn pg2 (actually, tak la pg sgt..kul 8 huhu)...tapi mendung n berangin jer..coz semalam ujan...biasalah..tepeng kan kawasan tadahan hujan yg paling byk.. So mood pun mcm seronok jer..mendung2 dan angin sepoi2 bahasa. Mak n ayah, since taman ni da bukak, depa selalu pegi taman tasik kamunting ni...jogging. Mak ckp, jom b1st kat sana lah. So, i tolong goreng nasik goreng ikan masin, keledek goreng beli kat MAHA ari tu and air oren..semangat nak berkelah ni..haha.

Wina pun awal plak bgn hari ni..cam cantik la nak kuar. Pagi 2,lg da ckp kat wina,..nk g taman? terus tepuk2 walid...kap (wake up)..hihih..excited wina, Dgr ayam kokok pagi2 pun die tutup muka sambil ckp..."akutt"..ha2 takut ayam anak mama ni..kat nilai tak penah jumpe ayam kan.

So, lepas da siap2 sume nyer..terus gerak g TTK. Actually, me, wina n hubby tak mandi pun lagi...ahahha..sejuk sgt air...nnt balik baru mandi..takpe..pki bedak wangi2..hikhik.

Meh tgk pic kat Taman Tasik Kamunting. Cantik..tapi tasik tu msih baru..so teratai2 tak segar sgt...da layu2 jer. Tggu ckit hari lagi..maybe makin cantik tempat ni.


.........................................................................................................

very like with this pokok...takde daun..ala2 musim luruh..



beside tasik ni..Sek. Ren...sekolah i sebelah Sek Ren ni.. :)

Kamunting-Dibina pada tahun 1856 dan merupakan kota terbesar yang pernah dibina oleh org melayu. Ianya juga berperanan sebagai pusat pentadbiran dan mahkamah yg pernah mengadili kes pembunuhan J.W.W Birch oleh Datuk Maharajalela dan Dato' Sagor, Sebagai kolej jahitan latihan guru, sekolah kebangsaan pertama dan ibu pejabat tentera jepun


just arrived


wina tgh excited tu..tanak pegang tgn..siap berlari kejar mak wani..


thnks fotographer ..my adik.. :)


mama with opah and mak wani


peace.


weee...mak wani rajin layan wina main..



dah la tu wina..moh kite balik..


our breakfast..nyum2..


best tau..mkn tepi tasik..ghee.


shhhh...actually wina nak buat peace tu..



love this pic..



mmmuuuaaahhhs die byk2

laaassstttt sekali...undilah pasangan mari menari anda..type MM88 dan hantar ke 32220.. :)


03 December 2010

27 tahun suda...(b'day story)

Owh...umurku suda 27 thn...rasa sgt tidak percaya...
i thought i'm seventeen..ahaks..sila pengsan.

Ya Allah...terima kasih kerana aku masih lagi dapat berpijak di bumi Mu Ya Allah...
Bersyukur sangat atas Rahmat Mu...

Today, 3 December 2010..sangat bermakna dalam hidup ku...
From morning till noon, asik penuh dengan kejutan...
sangat2 la appreciate to all my frenz and hubby.

mcm biasa...kat seksyen kitorang..klu ada b'day..memang akan celebrate semua...
just simple celeb, beli kek and wat surprise. Di sebab kan tiap2 bulan i beli kek untuk semua member2 yg celeb b'day, so ari ni diorg wat surprise kat i plak. Actually i pikir may be ptg2 ckit..memang tak tau ape langsung. Salute kat diorg coz buat ati ni terkejut.

Pagi2, pas morning prayer (tiap2 pg jumaat ada morning prayer)...duduk la kat kerusi..bukak pc jap..nk tgk ape patut, coz dlm kul 9 kang ada Bengkel HRMIS. Tetiba..tanpa di sangka..memang tak sangka langsung...nani, fida n d gang (termasuk boss)..dtg nyanyi2 bawak kek sebijik..terkejut beruk mak...haha. Macam nk nangis pun ada..da bergenang air mata..tapi tak kuar la..huhuu. Thanks dear frenz..sepanjang 5 thn keje kat HR ni..this time la paling betul2 surprise sekali daku rasa..coz tak terpikir pg2 da dpt kejutan.


muka tak terkejut dah..steady, huhu


kek sedap sgt..tq u alls.

ini adalah org yg sponsored kek..tq zull...nani...terharu siot.


pose ckit..auwww

Then..lunch time plak...i da plan wat pot luck kat umah. Diorang sume dtg umah. Masing2 bawak makanan. Mlm td berhempas pulas la masak spaghetti. Spaghetti jer menu utama..hope korang semua kenyang la yer. Penuh 1 meja kecik kat umah i tu dgn makanan. q fida bawak kek batik, nani n jiela bawk puding cocktail, reen bawak kek n kuih muih, sara bawak jajan2 yg sgt byk, n to my dearest frenz, fyna...dtg bawak kek sebijik...nyummeh sgt. Tq So much frenz.

Actually, pot luck to sempena nk jumpe our beloved frenz, fina n bb die camim cute.. (fina attended course kat KL...tu yg kitorang member2 rapat ngan die plan nk jumpe..coz bb die from lahir sampai umur dah 6 bulan..tak jumpe2 lg. Jauh nak g kedah..huhu). So port yg strategik adalah umah kecil i. Dulu die keje kat cni..then mintak tukar balik negeri tumpah darah kat kedah..coz hubby die cikgu kat kedah. So bersempena ngan b'day i..i nk la buat mkn2 ckit..tu yg ajak diorg wat pot luck. seronok sgt..we had so much fun...tak sempat nk borak lama2 ngan fina..coz kitorang buat time lunch hour jer...

p/s: Fina, bile2 kite jumpe lagi ramai2 macam tadi ek. Tk puas gomol2 camim..


d foods...byk sgt...sorang ckit bawak...penuh satu meja comey i..


para tetamu


fina ku sayang, hehe


camim amni comey with aunty2..

reramai..syg u all semua

i potong kek kali kedua untuk satu hari ni..huhu...love..love..


hug u tightly..

tukar2 anak :)


c u next year daling2 ku



Ade story lagi..kira love story la..haha. Otw nak balik umah masa lunch tu...i g amik wina dulu. Hubby called, die ckp member da kumpul2 kat umah ke. I ckp belum..baru nk amik adik. Then die ckp, klu da abis mkn2..inform abg yer. Aik so weird. What happened to u hubby?? After da makan2, i lupa nk call hubby coz tgh seronok2 hu ha hu ha.. Tetiba, hubby call n ckp..ayg pegi bawah tangga, dlm bakul mainan adik..ada something. Then i pun pegi la tgk..haha, ada card..ok la, i ckp bila masa la die plan ni. Member2 da sorak2 dah. hubby pesan jugak..baca smpi abis k..bye. Tp i bc gitu2 jer..coz malu2 la kunun. Tetiba rasa nak tgk lagi sekali...n last ayat hubby:

"theres something for you beside d astro decoder, hope u like it"

hahaha..apekah lak walid ni. Member2 pun..ape lagi.."cpt..cpt..tgk..hihih", malu la...Kakmija siap ckp..mcm treasure hunt la...kelakar betul. Sekali bukak...waaa...terpandang kotak kecil kaler merah...and bukak...ada pendant. So sweet laa u dear..memang tak sangka sgt2 die wat surprise macam ni. Tak penah2. Biasa tiap2 thn, beli kek, belanja dinner..and if ada present pun, i yg pilih sendiri. kali ni betul2 menjadik la hubby. Wina pun suka..die yg amik n bukak pegang2..mama tersentuh n terharu sgt dengan tindakan walid ni..huhu.

I call him later..ckp la, mengada betul..saje jer...sweet sgt. Pastu hubby ckp, "ha kata nk surprise". Org gurau2 jer. Tak sangka plak surprise menjadi. Tah bile masa die beli pun tak tau la. Romantik jugak laki ku ini..

kad n gift from my lovely hubby...cyunk u byk2..muah2.. tecik jer pendant tu..tp price die leh beli h/bag sembonia..heeee..wawawa..klu suh i pilih sure nk h/b..tp takpe, ni lg best. Pandai tau u ni abg..patut la b4 ni mcm2 soalan tnya i...tp tak sangka lgsung...hari ni baru terjawab, bile die story balik td. Muah2 u.

muka teruja...wina pun siap bg suh mama pki..nnt ek syg...tggu walid pakaikan tuk mama :)




And to all, yang menceriakan hari ku di hari ini...daku sgt2 appreciate...thanks zillion :). Hati berbunga sampai malam. K nak pack baju, nk balik tepeng malam ni. Babai sume. Doakan perjalanan selamat balik dan pulang :).




01 December 2010

hepi 15 months old dear Wina Waidaa'

Hye...

Actually Wina turn to 15 months on 29th November 2010.
Tapi ari ni baru dpt update...bz plus tak sempat.

So Afrina Huwaidaa'..happy 15 mths syg...
da besar la syg mam n walid ni..da macam kakak2...

Perkembangan Wina Waidaa' di umur 1 thn 3 bulan...check it out:

*1st sekali...wina da byk ckp..kepoh sgt. Klu tggl berdua ngan die pun, mcm 3,4 org..coz die suka ajuk org ckp. kelakar sgt. Dulu boleh sebut cikit2 jer. Skrg, bleh katakan ape jer yg kita sebut,,die mesti ajuk yg ujung ayat. example:

mama: siapa nama wina...say, Nur afrina huwaidaa'
wina: nananana dak...
(funny ok).

Sometimes, klu brg terjatuh, i sebut..Allah..die pun ajuk...awah...haha, boleh la tu...ada jugak bunyi nyer. Klu i ckp..mama scared...die pun cakap..."akut".. Byk dah ayat yg boleh ckp. Kdg2 i sembang ngan hubby...ujung ayat ckp.."kan? Wina pun tetiba.."kan"..terkekek2 mama n walid gelak dlm keta...kelakar dak wina ni.

And now, tak boleh la klu sembang2 ngan hubby called him as ABANG, coz wina pasti ikut pggil. Hari tu, i jerit pggil hubby kat atas...wina pun dengan selamba menjerit.."ABBBANNG"...adoi..budak ni memang kelakar la. Boleh tergelak2 klu duduk dgn die.

Ada sekali tu, sembang dengan mami...tetiba die ajuk ckp mami..mami gelak2 smbil ckp.."Adik, mami leh jadik gila klu tak jaga adik"..hahah, maksudnyer, die sure rindu wina klu wina da tak anta kat mami. I pun tak sggup nk anta kat org lain..die da manja sgt dgn family mami n anak2 mami.

*Wina da pandai merajuk or in other meaning..die da paham perasaan org. Klu i nangis or ckp sakit...sure die pun sedih. Ari tu saje2 buat nangis coz die gigit my n****e masa tgh bf. Pastu die cuak agaknyer..die tarik tgn i (masa tu tgh tutup muka)..die ckp cak...hahah..tak jadi mama nangis pun..kikiki.

*Suka sgt pegi playground..klu lalu tepi taman pun sure sebut...buaiii...maksudnyer nk pegi taman la tu.

*Sgt suka watched cd barney...hari2 pasang n tgk yg sama pun takpe...siap nyanyi2 sama (in her language)...duk diam jer..bole la mama bersiap g keje (klu die jaga).

*Suke sgt dance..aiyooo memang funny klu tgk die joget. Tak kisah la music ape pun...goyang2 bontot die klu dengar..dulu Lady Gaga..(sampai aunty alina and mak long su gelar die lady gaga malaysia)...now pantang dengar iklan lagu nobody..nobody (iklan ringtone wondergirls kat tv)..sure goyang satu badan. So funny la.

mcm2 da perangai sekarang ni..byk lagi..tu jer la dulu buat masa skrg.

hmmmm..rindu la kat my princess barney tu..just tgk gmbr di usia 15 bulan k.



budak kepochi


pandai tau ber make up2 sekarang..baru beli ari tu...siap tenyeh eye shadow kat mata...tiru mama ar ni..


ha, ni aksi baru, naik basikal siap nak willy..(tul ke eja ni)


haip..ape tgk? saya nk makan semua biskut nih :)





30 November 2010

babysitter

Salam...

heheh...today walid jadi bb sitter...semalam i da cuti...
today, turn walid plak cuti...
mami a.k.a bb sitter wina cuti balik penang..coz adik husband mami kawin.
So, kena la amik cuti..Lgpun, mami sepanjang jaga my bb tak penah lagi cuti.

Pagi b4 g keje..melalak jugak die nangis...takde la melalak sgt...
die babai sambil nangis sikit2...waa...rasa sayu lak nk tggl.
Then around kul 10 a.m. call hubby, die ckp ok jer...siap tido balik lepas i pegi keje..
Arini dua2 boss cuti, so mintak kebenaran cc, nak balik lari2 kejap tgk my princess.
Time balik kul 10 tu die baru jer bgn n pas b1st...then terus mandikan die. Da siapkan die, i nak masuk opis balik...wina tgk je..bila i masuk keta..babai2 kat die...die terus pggil.."mama....mama", dgn suara yg manja...auwww, cair mak. Rasa tanak g keje..huhu.

Tgh hari plak...hubby plan nk amik i...nk kuar lunch sekali...
tetiba dpt call..hubby ckp, "adik tdo, Abg bancuh sustagen, then tepuk2 die, terus tdo. Wah, syabas la walid...1st time tggl kan my dotter ngan hubby nih.
So, i just tapau makan bawak balik umah. Rest2 jap, pastu wina bgn, suapkan nasik ayam..byk plak mkn. Siap sekali tu, i paused kejap nk amik air...die marah2...acik..acik...hahaha..nak nasik lagi.


syahdu jer tgk walid tdo with wina time balik lunch hour td.. :)


wina takmo notty2 duk ngan walid yer..awak big girl kan...big girl dun cry.. :)



to dearest hubby:

thanks walid, dpt jaga adik dengan jayanya. Siap boleh sidai kain lagi..
Mohd Hatta The Pacifier..yeah..hehehe..

(tunggang langgang jugak rumah..but it's ok..janji wina waidaa' da mau duduk ngan walid. Jap ek dik..lagi beberapa jam jer mama balik umah.. :D ).



28 November 2010

MAHA 2010

Happy Sunday...


Juz nak share n story about pegi MAHA semalam...

We all gerak agak lmbt..around 10.30 am...pagi tu da gerak mr.hubby byk kali suh bgn awal...sape suruh tido lmbt, kan da bgn pg pun lmbt... Siap2 wina and b1st dulu kat rumah...kitorang kuar pun da panas. This is our 1st time pegi MAHA...b4 ni dgr2 jer, coz me n hubby tak suka pegi tmpt yg crowded..huhu...teringin jugak nk pegi jom heboh or sua rasa..tp hubby selalu nya pangkah awal2...huwaa...tp kali ni ajak, mcm ok plak...so ape lagi kan..terjah jer lah.


this sweetie semangat pki shoes nk kuar jalan2.. :)


dalam car otw..wina da ngantk..so die tdo...sampai2 sana jer...elok bgn n behave


tgh tggu nk parking..umat kereta byk sgt..kelihatan wina da tdoini adalah peringatan..


Kat opis ari tu...my cc da pesan (wife die keje MARDI), klu nk pegi...kena awal2..nnt jammed n susah parking. Sekali pegi..tak la jammed pun.kira perjalanan agak lancar la...tapi bab nak masuk parking tu...adoyaiii....tensen..terbukti, ramai nyer org malaysia ni..huhu. Bila da dpt parking..nk jalan ckit punya jauh dr tempat parking...ada trak or tram kot (tak sure) yg akan angkut pengunjung..tp kitorang prefer jalan jer la..igt dekat..huwaa..jauh jugak. But nasib princess barney tu elok jer duduk dlm buggy...kali ni malas bwk stroller...bawak buggy jer..nak lipat pun senang... Die behave jer dalam tu...biasala, kaki jalan mcm mama n walid..(tapi mama memang surrender la...da bermandi peluh)..adoi..tak tahan panas.

just arrived...ternyata panas bila tgk mata walid di kecikkan..hikhik

buah-buahan..tgk nangka tu ckit pya besaq


mama..wina want pineapple..



Actually ada pintu 1 and pintu 2...tapi we all tak tau Sua Rasa n MAHA tu pintu mana. i sebenarnya nak pegi sua rasa tu jer... Then kitorang main masuk jer Pintu 1...actually Sua Rasa Pintu 2...tapi takpe la..boleh jugak beli buah2an kat MAHA tu. And we all pikir..maybe MAHA n Sua Rasa tu dekat2 jer kot. Rupe2 nya..klu nk ke Sua Rasa tu..kena naik bus...ada diorang sediakan bus...tapi kitorang naik pusing2 jer...coz kena change bus la plak...Ah, mama da tak tahan panas...dengan berat hati, terpaksa jugak ckp kat hubby..jom balik. Padahal tujuan utama nk jln2 kat booth sua rasa tu..huhu..sedey :(.

naik tram..wina cam teruja, 1st time nek kenderaan awam
sian walid..muka keletihan..


Best memang best, byk buah2 jual murah n yg tak penah tgk pun ada. We all sempat jugak borong buah-buahan..hehe. Cuma yg tak tahan panas n sesak jer la. Tapi mama salute kat wina...ckit pun tak meragam...lagi2 dpt ballon kat situ. Balik sggh jusco pun dpt ballon coz ada show kumpulan ape tah kat jusco equine... Cayang la anak mama behave ni..len kali leh pegi lagi..hehe.

Pukul 1 kitorang kuar dr parking, 2.30 baru kuar jln besar...betapa jammed nyer nak kuar dr dlm tu ke jalan besar (highway)..uhuks.



cayang anak mama n walid budak baik kan..:)


Balik from MAHA kitorang gegas ke Jusco terdekat..which is jusco equine.. nak beli adiah tuk amca..anak aunty ma, (Kat jusco ada band ape tah wat show..ingat kan kump wali band yg real..rupenyer bukan..tp suara diorg best jugak...tah ape nm kumpulan..lupa daa). Lepas tu nak pegi b'day party amca plak...Memang tergopoh2 ckit la...Sorry aunty ma, wina tak sempat nak nyanyi tuk amca...Battery camera lak kong...geram jer..tak byk snap pic.. Next entry will story about amca b'day party...dadada.



25 November 2010

Baby and Toys Contest

Salam....

kali ni nak masuk contest lagi for wina...just for fun..kot2 ada rezeki...
memenuhi undangan Feaza untuk join contest yg di anjurkan..
Last minute...esok adalah closing date...baru terhegeh2 nak upload gambar...
hope ada luck tuk wina..hikhik..


Ini gambar yg mama masukkan..punya la susah nak amik gmbr die tgh smile...
time ni siap kiss2 bear2...sambil kak nana, kak iqah n abg faiz agah die...dapat gak capture gmbr die using camera phone..huhu...


Nama: Nur Afrina Huwaidaa' Binti Mohd Hatta
Tarikh Lahir : 29 Ogos 2009

So...sesapa yg nak join...sempat lagi nak masuk..mlm ni bley upload lagi...hehe...





24 November 2010

Mohd Chan Abdullah

Salam...

Mlm b4 raya haji ari tu..pegi kajang umah abang...(jmpe bro coz die nk blik beraya@tepeng)...
Then nak pegi cari makan..so kitorang terus ke bangi..Nilai boring...

Kedai makan at bangi banyak n sedap2..tp malam tu sebab mlm raya..tak byk kedai yg bukak...
pusing2 ngan hubby...then die decide nak makan kat Restoran Makanan Cina Muslim-Mohd Chan Abdullah ni...(tau la mak u chinese tp u tak putih..makanan pun minat makanan cina..huhu..takpe i redha, :D )


Emm..food die ok jugak...yummeh gak...wina pun mamam byk nasik goreng tu..




walid n wina tak sbr tggu mknan smpi..hehe..wina da ready pgg chopstick



my meal-char kuew tiau daging..not bad..sedap.



walid punye...nasik goreng Yong Chow (klu tak silap..lupa sudeh)


wawa..yg ni sgt sedappp...coz i suka rojak buah :)



wina mamam smpi meleleh air liuq..haha






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...