header nuffnang

Followers

27 October 2010

1st contest to enter.. :) (Baby and Toys Contest)

Salam...

Upsss...i telah di tag oleh Eja Mama Kyra..untuk join Baby and Toys Contest.



Hmmm..ini 1st time tau...nervous2..heheh..juz for fun jer. Klu menang..Alhamdulillah..klu tak pun takpe..just suke2 jer..memenuhi tag kawan2.. :).
Sape2 yg nak join boleh pegi kat Blog Dilaz Mama Qiestina ni yer...


Syarat2 pun senang jer...so check it out here babe.. :)..

this is d pic yg i nak pertaruhkan (ceeewaaahh)....



=======================>>>>>>>>>>>



She love Barney so much (macam Kyra ank aunty Eja..hehe)...
and love to watched Barney kat tv.. :).


Nama : Nur Afrina Huwaidaa' Bt Mohd Hatta
Umur: 1 Tahun 1 Bulan

So i want to tag nani, ma, fida and sape2 yg ada anak nk join...jom, ramai2 meriahkan.. :)





25 October 2010

celeb b'day party wina waidaa'

Salam....

fuhh, penat nyer mama, walid n wina baru jer sampai umah...
lepas abis party td around 7pm...me, hubby n wina follow my bro to kajang...
nk tgk bb adik kakak ipar i...(lahir 10/10/10...cantik giler number)...

sian wina...da penat sgt, sampai umah terus tertido dgn gown die...
sempat la mama nk update jap.

Alhamdulillah....
party wina berjalan dengan lancar...
seronok sgt...ramai yg dtg...terharu..kwn2 blog (mama marissa, mama fatin afrina, mommy kyra and mama qies) dtg...
thanks so much dear frenzz...

and tak lupe juga kawan2 ofis ku USIM, nani n family, fida and family, kak zu n family, nini n hubby, kak aida, cik shikin, ain azman aireen, cc azar n family, reen and fmily, noor zul n ieka, ma n fmily, my cousin, mami n family and my bro n fmily...emmm, sape lagi ek...ha lupa plak..kak liza n family (kakak fida) rasa nyer sume da sebut...sorry klu ada yg tertinggal nama..i da tua...tak berapa nk igt..huhu....luv u all so much.

Terima kasih juga untuk hadiah2 yg di beri...
wina so happy dgn adiah2 tu...kul 10pm die seronok buntang mata bukak adiah...
lepas tu da tantrum nk tdo...sian syg mama..penat sgt kan..tapi Alhamdulillah time party, die behave jer...

Tq very much also to Syikin and Ana (party organizer) yg sgt cool and friendly...kids pun sure have fun dgn games yg aunty berdua ni manage kan....betul tak??klu ada rezeki lebih nnt, saya buat lagi kat cni yer...insya Allah...



Mohon ampun maaf from me and hubby..coz tak terlayan semuanya...harap anda semua enjoy d party (bak kata walid masa berucap di awal majlis..kelaka, mcm YB bagi ucapan plak...request from nini n hubby la ni...heheh)



p/s: to my photographer...ATAN...tq so much...da siap cd nnt jgn lupe inform yer. Snggup dtg w/pun ada show kat KLIA....akak promote kamu pas ni dik.. :)



tgk dulu pics taken from my camera cabuk jer.....will upload later when cd receive.... :)



welcome guys


afrina cake...cute ada Dora...barney takde.. :(


hey baby...


peace mama.. :)


"walid...wina nk tiup"...

mama b'day girl pun nk enterprame gak....with ain..yg belakangtu mami wina yg vogue..hehe


acara mari meniup lilin

wina with her cousin..abg danish. Wina mengamuk2 nak main lagi time pak ngah bawak main ni...


wina..buat ape ni...nk uk uk ke?antara yg hadir..tak sempat nk amik ramai2..coz tak sempat sambil duk melayan wina
(nasib ada mami...byk tlg tgk wina).



present from aunty2 and uncle2




wina so love it..




ok tu jer...more at facebook elin hamzah..tapi gambar yg lebih kurang jer. Nanti saya upload lagi bila dapat gambar dari jurugambar saya (ayat skema tak).. :)




23 October 2010

walid's lil dotter

aksi2 budak manja with her walid...
walid rajin melayan...eh..mama pun rajin layan tau..hehe..
dah pandai wat aksi macam2...sonok layan die...
tp klu tantrum..tak seronok...of coz la.. :)




ni walid tgh melayan die tgk Special Agent OSO...(her favourite)
p/s: abaikan gmbr en hubby baru bgn tido sambil wat peace.. :)




layan main kat playground masa benti kat RnR Tapah..



lollichoc 4 b'day party

Salam....

Lollichoc untukb'dayh wina esok da sampai.
Ari jumaat hr tu da sampai parcel kat opis...
jauh tau mama order...from ganu ha...
nasib baik smpi elok...juz 1 jer terpatah ckit...

sesapa yg nk ordec lollichoc or oreo choc....n mcm2 lagi...boleh g kat blog aina ni...
choc die sume sedap2..yummeh....





22 October 2010

~sungai lui~

weeee...best nyer...
at last dpt jugak letak lagu kat blog ni...
duk godek2 tadi...finally berjaya....
currently...i suka sgt dgn lagu aizat ni....


so layan lagu ni jer dulu....
bila2 da boring..tukarrr...

Sungai Lui – Aizat

Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya

Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya

Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya

Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini




20 October 2010

Alhamdulillah...wina dah recover from demam :)

Salam...

lepas balik from b'day chika ari ahad lepas...mlm tu memang wina btl2 demam..
demam tumbuh gg
sgt kesian...time mlm jer panas giler...takut i...
hubby bgn tgh mlm, basahkan napkin and i lap2 kan bdn die..
memang tak boleh tdo..tp wina tak meragam pun..syukur...
siap bgn tgh2 mlm..and gelak sambil ttp2 mulut (tkt jugak i)..
pastu tepuk2 walid...siap ckp "aiddd kap"...suruh walid die wake up...
lawak plak dak wina ni..
So isnin tu terpaksa el la...tak sampai ati nk antar umah mami...
kat umah berdua dgn wina...tdo jer die...
tp bgn pg i da rendam die dlm tub...air sejuk without tmbh air pns...
org kata, biar bg suhu turun ckit...
mang selalu buat mcm tu klu die demam panas...rendam dlm tub..
mula2 memang meraung ckit..coz sejuk kan..
tp cari taktik bukak shower la..so diam la...ok jer...

Tp Alhamdulillah...semalam da sihat..kira die demam from sunday to tuesday...3 hari jer...(tp 3 hari ni mlm jer panas giler..memang takut mama)...



saye da sihat...saye suke makan ubat.. :)




siap nk suap doll die ubat...tomel lah u..



sian...budak demam...tp da ok...ni time panas sgt..klu taruk cool fever tu mang tah kemana la die buang..




peace y'll


wina now pantang nmpk ball....jauh dekat umah jiran depan umah pun die bleh ckp.."ball..ball"..kita ni jenuh la mencari kat mane...upenyer...kecik jer kat ujung sana. Ari tu...meraung2 dlm car..meleh2 air mata ckp "ball..ball" kat tmpt jual mainan kat Cempaka....bukan mama n walid tanak beli...dah berapa bijik ball kat umah tu...walid cair takleh tgk wina nangis2...tanak spoilkan die...tp sekali sekala tape kot. Mama pujuk2 die yg da pgg ball..tukar amik dolphin ni...die suke...asik kiss2 jer..n dolphin ni ada bunyi2... Lega..coz tak beli ball...awak girl la wina...main doll la..hihi..




g b'day party chika

Ari ahad lepas (baru nk update)..
we all g memenuhi jemputan ke b'day party chika, nani dotter yg ke 3 tahun..kejap jer kakak chika da 3 thn. Heppy b'day to kak chika yer..moga jadi anak yg solehah, dgr ckp ibu n ayah..n jg adik amie baik2..hehe..

Kul 4pm baru sampai...diorg da abis baca doa selamat..tggu wina bgn tido...tu yg lmbt..ptt kul 3 da start.

kek kak chika cantik sgt...hihihi...

tgk pics...


hepi b'day to u cika...ibu jgn overshadow anak yer..heheh


with b'day girl..kak cika yg tak larat coz muntah2 n sakit perut..sian die..
see wina..kemain kepoh mulut nyer..


walid n wina, luq n papa


kemain suke ibu b'day girl yg tgh tu :)


with acik aida

After balik dari party chika...dlm keta nmpk wina cam nk tido jer..pdhal b4 g umah nani..die da tido...dlm keta pun melepek jer nk tdo... tp kat umah nani, elok jer aktif main... pastu rasa dahi die cam suam2..terus ajak hubby g Klinik. Klinik An-nisa' takde doc (asik takde doc jer)..so ada abg kat situ suggest g Poliklinik Intan Bayu. Luckily...klinik tu panel USIM...and doc baik sgt.


time ni dlm car pun da nmpk cam tak larat..sian anak mama...mama bully die..die layan jer..


g klinik pun tdo lagi...pity u tyunk.. :(






18 October 2010

@ IKEA

Salam...

lamanyer rasa tak update blog. Hari ni amik el...wina demam panas...lepas balik dari umah nani (b'day cika) semalam...rasa suam2 jer, terus g Poliklinik Intan Bayu..mlm td pns giler..sian die..demam tumbuh gg 3 btg sekali + nk bercakap..da sume jadi 10 btg dah...uishhh..kejap jer anak mama ni.

....Selingan jap....

Mulut pun da byk ckp...Antara words yg da bole sebut :

apppaahh (opah)..
ninik (nenek)...
abg, kakak n mama...dah biasa...
maaaa miiii (mami)...
boll (ball)
eyeeee (sambil tunjuk mata)
kak (bukak)
nakkk
bisss (habis/finish)
ayiddd....walid (ha, yg ni baru pandai sebut...gembira woo hati)

and yg ni mang buat mama n walid nk gelak jer....

bila ai ckp...."wina..mama said what??":
she reply.."nooo (sambil wat jari telunjuk)...cute..cute... :)

..........................................

Back to the title....sabtu lepas we all g IKEA...1st time nih...(kesiann)...b4 ni lalu jer..tak de hati pun nk singgah...g the curve, one utama...tp tak rasa nk g ikea pun. Bile da kawin n ada umah ni...cam berbunga2 plak hati nk g ikea...tambah2 diorg asik cakap murah..murah...

So, ari sabtu tu..lepas jer g kenduri member hubby kat sg. besar..otw balik Nilai...singgah la kejap kat ikea. Smpai pun da kul 6. Niat nyer nak cuci2 mata jer...coz lum gaji kan. Tp ada la terbeli ckit2 benda yg murah2 n cute2 kat situ. Takpe, pas gaji nnt bila2 leh la pegi..coz da tau. Nk mkn kat food court (cam k.emma mkn) pun tak sempat...coz ramai sgt org...

Ade jugak story yg cuak...hahhaaaa gelak dulu...at first mang cuak...tp lepas tu jadi kelakar n citer lawak lak. Al kisahnyer, pas kitorang da abis soping ckit2 n nk balik tu...plan nk smpn brg dlm car dlu..(da la tak leh tolak troli g kat keta...failed la part ni)..n nk salin bj wina jap, coz igt nk msuk ikano plak..tapi tak jadi di sebab kan kisah ni...hahahhaha...gelak dulu. Dgn perasaan yg confident..hubby bwk barang..i dukung wina...terus berjalan menuju car park...b4 tggl kan keta,,i da ckp kat hubby..igt yer,..kita kat A8... then kitorang cari2..mana keta ni...pusing 2,3 kali..hubby muka rilex jer..die kata keta da takde ar...da kena curi kot....adoii selamba seh...ai da nak nangis dah..pikir macam2...tp rilex dulu.. hubby suh tggu kat tepi, yg tmpt org tggu husband diorg dtg pick up tu....(dlm ati ckp...nsib la tak bli brg bnyk)..sementara die g pusing2 dlu.


Hubby : btl kn td A8?
me: yer...confident ...
Hubby: tp ni knp smpi A7 je...(weird)..
me: takpela..g la tgk2 lg sekali..kot2 silap pndg td..(mmg i rabun,,tp still leh nmpk no yg gabak2 tu) :)

then masa i tgh tggu tu,,,terpikir dlm ati...ni jer ke parking nye...coz entry die mang sebijik cm mula2 masuk... n terperasan 1 fmily ni...pn tgh tercari2...

So..i dgn hati yg tenang (padahal ati tgh gelabah) terus tny akak tu..
"kak, (akak tu pun senyum jer), nk tmpg tya..ni jer ke car park kat ikea ni...
pastu terus tetiba husband die dtg....
"dik ada dik...ada car park lain kat bawah, kitorang pun cari keta tak jumpa tadi"...hahhhahahaha (bukan gelakkan abg tu)...
terus call hubby..then time tu die pun da tau..ada car park lain...
cis...cis...memang nak nangis ms mula2 tu...hahahahhahahahaha...nasib wina cool jer....
(tu yg mama cool)...tak tantrum langsung w/pun seharian berjalan dr perak...caya la u wina.


Tu jer kisah cuak nyer nani...heheheh,....pastu dlm keta asik gelak jer ngan hubby...lawak plak bila igt balik..maklum la...1st time pegi..takpe..kita belajar dari kesilapan.. So lepas ni..mama n walid bersemangat nk pegi lagi...cececece...wina...plz ready for ur fizikal n mental...heheh.



pics skit......


mama muka yg cool (konon dlm hati ada taman...padahal cuak gaban..haha)


mula2 kite tgk tv..santai2 dulu....


lepas tgk tv..mata pun da ngantuk....tdo dulu lah.... (haipp..pgg ape tu dik)



da bgn...lapar pulak.."mama i'm hungry....nak eat..nak eat"...



mama, let me see d price..bape inggit ni???..


masa ni kejadian belum berlaku..blm cuak lagi...so walid rilex jer kat sofa ni...hahahhaa



ni jer brg2 yg murah2 yg sempat di beli...nnt nk beli sudu yg tomei2 tu lagi...wina sukee...




13 October 2010

wina & scott's

Nite....

Walid da belikan wina scott's emulsion...since umur die masuk jer setahun..terus excited hubby nk beli scott's...hubby ckp..ms kecik2 dulu, her mom (my mil) selalu bg scott's kat die...

huhuu, wina rilex jer telan n suka scott's yg original+DHA tu....
mama tya walid...sedap ker....walid ckp, tak pyh la ma....nnt sure loya...
wek2..memang loya tekak w/pun rasa ujung2 jer...hahahha (teruk betul)...
but masa pregnant, hubby belikan scott's orange flavour suh i minum...yg tu sedapppp...




see wina layan scott's emulsion... ")...jadi bijak yer syg...heheheh...

"kak..kak"..ni la ayat die...dah pandai ckp suh mama n walid bukak...



ish...ish..tak leh open la...


emmm...nyum..nyum..nyum.,..



k...nite2 all..


teringat video ni...

Tiba2 terjumpa video wina ni masa tgk2 gambar kat pc....
clever anak mama..time ni bulan posa..umur die 11 bln++,
lagi 28 hari nak masuk setahun...

She learned something new...
bila walid baling headband tu...pandai die baling balik..sambil clap hand.. :)

seronok walid melayan wina... :)






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...