header nuffnang

Followers

08 August 2010

nak jalan jer kejenyer... :)

Salam...

lamanya tak hapdet blog..hihi...bz dengan keje2 di opis..dan juga menjaga wina waidaa' yg demam baru2 ni.
pity wina...Alhamdulillah..da baik demam...
5 hari demam nyer...time malam jer panas...
Alhamdulillah...da sihat tyunk mama....Hmmmmm....patut la demam lama sgt...Rupenyer..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Rupe2 nyer...demam nak jalan + tumbuh gigi lagi 1 btg kat ats. Ini menjadikan....keseluruhan gigi wina=5 batang.. :) B4 ni, nk tumbuh gg tak penah demam. ni la 1st demam coz tumbuh gigi..and maybe kemaruk nak jalan..hihi.
Kat umah asik nak jalan jer kejenyer...sonok betul tgk...mama n walid yang bersorak lebih..bile die jalan..dah lebih 10 tapak dah jalan....

layannnn pic..


time demam ari tu...tq acik fida..mama heret die ajak teman bwk wina g klinik... (baik acik fida...hehe)

cian my baby

nak jalan upenyer...

macam kakak2 jer upe nyer..hehe :)

03 August 2010

Bangi Kopitiam@Nilai

Heeee....bangi kopitiam...tapi location nyer kat Nilai...

kat nilai pun da ada cawangan Bangi Kopitiam.. Ahad lepas kitorang b1st kat cni. Actually dis is our 2nd time mamam kat cni. Emmm...tmpt nyer besar and catik. Makanan nyer macam kopitiam2 yg lain jugak...hihi :)

mee kari ipoh...nyum2...dap

walid ate nasik lemak rendang ayam..rendang nyer sed
appp


wina...behave la... ( waiter kat situ amik and dukung bawak jalan2...die relax jer..)


eeeee...ape tu....?? wina curious..


01 August 2010

weekend...weekend..weekend


Salam...

Sabtu and ahad..berjalan2 jer...saturday, walid ajak g Mines...s
aje jalan2...and nak cari baju raya wina ckit...Sian wina, demam lagi..tp demam nyer kejap2 jer. Mggu lepas 2 hari jer..da baik. ni sabtu , ahad demam lagi...tapi siang ok jer..malam agak panas...nasib ada spare ubat b****t and demam.

tapi wina tetap active and happy even die demam..kuat anak mama..kat The Mines..keje nak jalan and berdiri jer dlm stroller...tapi bila pakai kan kasut...asik nak shoe off jer..haip. Mama jugak ada beli bnyk sticker tuk deco2 bilik wina kat The Mines...hehe...70% siap. Tapi biasa2 jer...tggl nak tempah langsir..tapi wina tak tido dalam bilik die pun.. tggu besar ckit...

eee...manyaknyer baju... (dak bam yg suka jerit nih...)

hi mama...see, i can walk.. (pki baju yg aunty nani bagi.. :))

mama nak amik gmbar pun, still nak mmuahh mama...(somel :D)


kan i da ckp..tak reti duk diam...except tido..huhu..


nak balik sudeh...


kat the mines..sempat mintak walid belanja jam. Jam mama (jam hantaran) hilang time bawak wina mandi kat Putrajaya ari tu...sedih sgt. To Walid: W/pun jam ni tak dpt di tukar ganti ngan jam yg ilang tu...tp tq very much abg... ayg sgt menghargainyer...hehehe
p/s: jam murah jer..huhu..tp dlmnyer pink..i loike.


30 July 2010

11 months old Afrina Huwaidaa' (^_^)

Actually post ni da lama kat drafted..huuhuhu..internet kat casuarina..lemmmbap.


29 Julai 2010..

wina da turn to 11 months old. Lagi sebulan jer anak mama nak masuk umur setahun...
owh god...windunyer masa die baby... Wina umur setahun nnt time puasa..so nak wat b'day party nyer harus la di postpone lepas raya...meaning, time syawal la... Tengah fikir2 nak buat kat mana nih.. (^_*)..


When she turn to 11 months...story lagi..

> da pandai jalan 6,7 tapak..tu yang asik demam jer, demam nak jalan kot...mama n walid was so proud with u..
> call me mama, n walid as Abbbah.. (bila nak pandai sebut walid ni..huhu..sian walid)
> kuat menjerit or in other meaning...sgt friendly (suka tegur org, binatang..hehe)
> klu jumpe puppy or bird..suke buat bunyi cam halau...shhhh...shhh...
> pandai wat bunyi pggil cicak...bile nak suh die tido cepat...mama usik...cicak..amik wina...cepat2 die tutup muka kat bantal (sambil senyum)..so sweet..
> manja kemain ngan mama...dulu masa kecik manja ngan walid.. (tapi still manja with both of us)
> able to bye2 n flying kiss dengan jayanya... (klu cakap babai...nnt die sambung..mmmuuuaahhh)..siap buat bunyi..
> da berjaya turun katil sendiri...and da tau tkut tggi...(takde la main terjun jer...)
> balik from work...mama amik...sure nak kuar jalan2 kat luar naik bicycle die..klu tak...tantrum jer nak kuar...



tu jer yg teringat wat masa nie....ape2 pun..macam biasa...mama n walid luv wina waidaa' so much..muahhhhssss.. :)



walid's lil dotter

budak manje... :)



clever anak mama..


c'mon wina...u can do it..

28 July 2010

uhuks...12 days to go.....

Salam...

huhuuuhu....lagi 12 hari nak ganti pose..
macam tak sempat jer nak abis kan...semalam ganti puasa...sekali dengan nisfu syaaban...balik umah dah melepek...adui..kat opis, ok lagi..sampai petang jer battery da low. Hope Ramadhan kali ni dapat puasa penuh...Insya Allah.


Berbuka di Dejavu...teringin sangat makan satay dejavu...tapi semalam akak satay tu tutup...so makan char kuew tiau yg selalu makan tu jer lah. And suh hubby beli burger...sebab tetiba teringin nak mkn burger. Biasa la..time puasa, mcm2 teringin nak makan. Hubby layan jer...wina tggl umah mami dulu. Yang special nyer burger ni ialah...burger keluaran Malaysia...packaging ala2 GCB McD..hahahaha.. 1st time makan nih...


Hubby letak jer burger atas meja...terus senyum jer....sebab tak penah tengok lagi Mat Salai Sdn Bhd ni..hikhik. Bagus2...support malay product. Sesape nak makan...try la...i beli kat Desa Cempaka, Nilai. :)


ni la rupa burger keluaran Mat Salai... Makan tanpa was-was yer.. :)



my char kuew tiau..terbaik..dulu lagi sedapp (skrg kureng ckit kot)




nak g berbuka pun nak amik gambar..hehe...time ni dah flat dah...




Dah abis makan...ajak hubby singgah farmasi. Dah lama nak beli supplement...badan ni makin menurun berat nyer...adui...dah cam budak sekolah rendah...dari 44kg..la ni 39kg...adui (berat time form 5 tu).....sedey tul..anak debab..mama da kering... kat opis diorang asik ckp kurus jer...i pun sedey dgn diri sendiri..apetah lagi org yg memandang...hahahah. Tu yg nak cari supplement tuk selera makan..n tambah berat badan. So i try yg ni..tak tau la menjadi ker tak...cuba dulu. Ade sesape nk suggest supplement bagi tambah berat badan x???



den try la yang ni dulu..

26 July 2010

Wina Demam

Dear sayang mama...


cepat sembuh yer bb...

Sian Wina...mlm tadi badan panas...demam..dah la semalam kuar jln jer..
tapi bukan sebab kuar kot...
maybe nak beralih bulan..lagi 3 hari jer syg mama nak masuk 11 bulan...cepat nyer rasa...

hujung bulan depan dah setahun..
Mama call mami..mami ckp bdn suam2 jer (dah tak panas sgt dah)...
tapi makan tetap selera...Alhamdulillah...
Adik da mamam mee goreng..huhu...tadi mama call mami, mami ckp b1st mami buatkan mee goreng untuk wina (tak pedas)..gud girl anak mama..
Mami ckp ngan mama tadi...bekal sup makaroni yg mama masak pun, adik mkn bnyk... Bagus cyg mama ni. Cepat baik yer syg...

Syg Wina so much...mmuaahhh3. I miss my kepochi wina waidaa' :(


ala..syian nyer my bb nih..


ala...namo masyam2 camni...tak cute la...


ha...macam ni la.... (adik demam nak jalan ek??)..skrg baru 2,3 tapak...- gaya ape ni waidaa'??


yea..yea...mama suka wina yg kepochi macam ni....namo cranky2 lagi yer tyunk...

25 July 2010

Just around the corner

Salam...Minggu ni takde g memana pun....

bangun pagi2...cam biasa surf internet jap...then trun bawah wat b1st. Ari ni cam rajin ckit..i masak nasik goreng, served with ayam msk merah n dalca mami wina bagi..(time ni wina n walid tido lagi..senang ckit nak wat keje). After b1st, walid ajak kuar carik brg2 umah..huhu. Semalam penat mengemas umah...deco2..ubah position sofa n meja maka
n, bg nmpk luas ckit...senang wina nak mengembara..heheh.

Tempat pertama dituju...we all g kdai gift dlm Giant. Carikan present b'day untuk Aireen...anak member. Then masuk ke Mizi Sport Centre...new place kat 9th avenue@Giant Nilai...i beli slipper..hehe. Senang nak jln dekat2 pki slipper jer...(tak termasuk dlm list nkbeli barang nih..huhu).

taruk gmbr wina waidaa' dulu..hehe

iPANEMA ni...N*ing Bai*z.ura dutanyer... :).. i loike d color


Then...kitorang g makan @ The Chicken Rice Shop....actually, walid tak suka makan cni..huhuu...tapi ada rice n soup...wina suke makan..so walid juz follow..

vroom...vroom...(tgk mulut die)..wina klu ckp jom naik car..terus wat byi vroom2...hikhik

c'mon walid...faster..faster..


tgk awek ni..klu nek stroller tak reti nk diam...cam pro jer...(except tdo)

fuiyooo..tggi nyer...



At TCRS..cam biasa..wina suka attracted people ngan suara die yg kuat....kiss2 org..siap pggil Abbbang (suka laki wina ni)...ish2.. Dah pastu, ramai pulak yg menegur die balik. Mama n walid daripada malu...smpi dah tak malu dah skrg...(da terbiasa)...bukan tak tau malu yer...


mamam ni tyunk....nyum2...

tgk tu..suka wat muka camtu...ish, gigit kang...mmmuuaahhss

Then pas mkn, walid ajak g electric shop..nak carik stand fan...eventhough da ada ceiling fan n air cond dlm bilik... kdg2 tak tahan sejuk...tp wina ilek jer...aiyoo.. Dan secara tak sengaja...me n hubby tgk lampu...hihihi....dan terbeli..hehe, Tggu isnin die dtg pasang....n will update later..hehe. Daaaaa.....



p/s: umah ma pun ada lampu tanteeekkk...ekekkekeee..

24 July 2010

Wina berjaya!!!

Morning...


Huhu....cemana nak start ek....


Wuuuhuuuu...mama n walid sgt impress la ngan adik...
wina da berjaya...weeeeee..
pasni tak yah pikir2 or worried lagi..coz die da pandai...
lagi 5 hari nak masuk 11 bulan...wina da P.A.N.D.A.I T.U.R.U.N K.A.T.I.L....
punya la terkejut mama ngan walid...


gini story nyer....i bgn tido...cam biasa g bilik komputer kat sebelah...(surf internet n tgk movie kat pc)...while walid and wina still asleep...tgh duk layan citer Princess Protection Program(PPP)...
tetiba dgr suara wina nangis...tp bukan nangis kuat...
terus la g tgk die kat our room...tak de la risau sgt coz hubby ada tdo ngan wina...
masuk2 jer bilik tgk hubby da dukung wina...i tny...

me: nape abg??

hubby: emmm....terkejut abg...sedar2 adik kat depan pintu...me: hah??? jatuh ker? tapi tak nangis kuat pun?

hubby: tak rasanyer..sbb abg t'jg tgk die dah depan pintu..nangis sebab tak leh bukak pintu
kot...

(coz b4 ni pun klu pintu ttp die mang nangis ckit...nak bukak pintu tu)

me: ye ker??

me n hubby: confuse2...cemana die turun??

(i mang takut die jatuh since tragedi die penah jatuh katil sekali dulu..tu yg tiap2 pagi nk siap g keje kena masukkan die dlm playpen. Coz berduajer ngan die...walid g awal.

Pastu me n hubby decided letak die atas katil balik..n nk tgk cemana die boleh turun...

resultnyer sgt menggembirakan hati mama n walid. Dah pasni mama tak yah worry klu nak masukkan barang dlm keta...sementara wina tdo kat atas...and dah tak payah taruk dalam playpen lagi...wee..wee...wee.seronok betul...selama ni walid gigih ajar die turun katil..at last tak payah ajar..pandai die turun...tau dah die takut jatuh or tmpt tggi skrg ni...sayang wina...ckever girl wina...muah3..

Alhamdulillah...


skrg, mari kita tgk bagaimana Wina menurunkan dirinya...(tah hape2 ayat)...

jeng
.
.
.
.
.

...jeng...jeng.......
.
.
.
.
.

....jeng..jeng....jeng...(suspen jer)...





mula2, kita tgk dulu keadaan sekeliling yer kawan2..kot2 ada cicak ke..lipas ker..hikhik



agak-agak da selamat n takde pape....kite turunkan kaki kanan dulu, sambil tangan kanan diampu keatas bantal..
berhati-hati yer...


kemudian...apabila kaki kanan dah hampir mencecah lantai....kite turunkan kaki kiri..dannnn sedia untuk membuat pusingan balas...haha..



yeeehaaaa....saye dah berjaya turun dengan selamat, sambil di perhatikan oleh walid dan mama...(sampai ter u'uk-abaikan suar yang dah kena yak tu...n abaikan katil yg bersepah sebab walid n bb lambat bgn tido..hehe)

23 July 2010

Afrina Huwaidaa' in action

Hehheehehhe...

Saje jer...amik2 gambar candid anak dara i. Perangai cam org beso....
Time g McD...duduk kat bb chair, cam pro jer...tanak duk elok2...

layankan gambar2 kat mcD and kat umah mlm tadi.



.

22 July 2010

Kisah Alanna - Bidadari Syurga

huhuhuu...


Hati i sangat tersentuh bila terbaca blog kisah Adik Alan
na...
adui sedih betul....since ada anak ni....memang hati sgt la sensitif...dapa
t tau pun bila nani wat entry pasal adik Alanna...
Pantang ada cerita bab2 anak ni....
mengalir2 air mata tadi bila baca...dak opis pun terperasan..huhu..
Hope mummy Alanna tabah menghadapi dugaan ini...
Sedih betul bila baca macam mana Alanna mengharungi hidupnye melawan penyakit Gaucher tu. Sumpah tak penah dgr disease ni... Setiap kali baca entry mummy and daddy nyer...air mata ni macam hujan jer turun...aduhai....Lagi2 bile mummy nyer cerita macam mana satu persatu penyakit Gaucher ni meragut nyawa Alanna...klu nak tau..baca lah kisah arwah adik comel Bidadari Syurga-Alanna.

Tiba-tiba teringat/terkenang time Wina kena infection
masa umur genap 2 bulan...Masa tu tggl lagi seminggu jer mama nak nek keje, lepas abis cuti bersalin..mama n walid sgt la bersedih hati...wina punya tools ada keluar fresh blood....mama memang dah takut sgt2. Pastu badan die demam panas.. Pegi klinik Az-zahrah 2,3 kali..kul 12 tgh malam pegi...then pukul 10 pagi pegi lagi. Nak admit tp takde bilik kosong...Doc Nazim suggest pegi Hospital....Mama n Walid decide pegi Hosp. Serdang...5 hari mama berkampung kat wad 5B. Hari2 tny doc bila boleh balik..tak sanggup tgk wina kena inject n masuk antibiotik kat tgn..sedih sgt. Ada satu malam tu..tgh elok2 wina tdo..doc pggil nk bukak jarum kat tgn die n cucuk lain...sebab jarum yg ada tu dah bengkok. Biasa la baby...tgn gosok2 muka..mula tu diorg tak letak pad kat tgn die, sebagai penahan. Tp doc2 n nurse kat Hosp. Serdang sgt la baik2..3,4 org suka sgt dgn Wina....even doc pun baik giler.. Alhamdulillah...semua nya dah elok.Al-Fatihah untuk arwah adik Alanna yang sgt comel.. :(
sian die demam panas masa ni.



duduk kat walid..walid sanggup hari2 berulang...kekadang tido kat dlm keta..jauh nk balik nilai..semata2 for her lil gurl..




Semoga Nur Afrina Huwaidaa' di beri kesihatan yang baik oleh Nya.. Amin.





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...